LIVET GÅR SÅ JÄVLA BRA HÄR I PORTUGAL. NOT

Igår spenderade jag ytterligare 4 timmar på akuten.  Först träffade jag barnmorskan (nej jag är inte gravid) angående min njurbäckeninflammation.  Fick lämna nya prover och sen blev jag skickad till en annan avdelning dår jag kunde träffa en magläkare. 

Jag fick 5 mediciner intravöst(?) och när jag fick medicinerna så sa hon att man kunde bli lite trött. HAHA LITE? Det var den sjukaste känslan jag känt. Jag fick två insprutade direkt och resten i två olika dropp. Jag skulle gå och vänta i väntrummet tills första droppet blivit klart för att sen gå tillbaka och byta.

Det fanns ingen sittplats i väntrummet så jag stog upp. Det började kännas konstigt i hela kroppen och tillslut kändes det som tusen nålar överallt. Jag kunde knappt stå upp eller hålla mig vaken och var några fö sekunder från att dra ut alla slangar och åka hem, tills en kvinna kom och hjälpte mig för att kunna sitta ner. Några sekunder efter jag satt mig somnade jag. Vaknade upp försent och fick springa för att byta droppet igen. Efter det somnade jag sittandes på båren.

Efter 4 jobbiga timmar så kom de fram till att jag nu har urinvägsinfektion och inflammation i magen. Så 4 nya mediciner och en 8-dagars antibiotikakur. 

Tänkte stanna hemma från jobbet men åkte dit och kämpade på ändå. Och idag känner jag mig fan mörbultad.

(null)

Aiia Bohlin - Lissabon - hälsa - inflammation i magen - njurbäckeninflammation - urinvägsinfektion