JAG SNORADE NER GUBBEN FRAMFÖR MIG

Idag har jag opererat min näsa för andra gången inom 2 år. Första operationen brände de ner mina näsmusslor, vilket bara gjorde näsan värre.

Jag snorade fan överallt. De droppade på mina kläder som att jag grät som en nyfödd bäbis. När jag vände huvudet flög de ut snor på väggarna. En dag när jag klev på tunnelbanan rann de snor ut som ett jävla vattenfall RAKT PÅ gubben som satt ner framför mig när jag stod upp bakom. 

Operationskläder är det bästa som finns, visst?

Ja you do the math, jag blev trött på mitt vattenfall och bokade en ny tid. En större operation. En värre operation. Fyfan.

Sen jag var ca 15 år har de sagt att jag har astma för att jag fått så dålig luft. Men i våras insåg de under en spirometri att astmamedicin "visst inte hjälper så bra som de borde". Sen dess har jag blivit mer och mer täppt i halsen och de senaste 6 åren har varit sjukt jobbiga.

Har ni sett nåt vackrare? Inte jag iallafall

Operationen jag gjort idag är min näst värsta operation någonsin. Det gör ondare än när jag opererade brösten. De har alltså klippt näsmusslorna ännu mer och fixat till skelettet som suttit nästintill ihopväxt.

Direkt när jag vaknade till liv på uppvaket började jag tjuta som en gris. HELVETE vad ont det gjorde. Jag grät konstant i 4 timmar. De började direkt skicka in smärtstillande genom kanylen, de hjälpte inte, jag fick mer, och mer, och mer under 4  timmar. Men smärtstillande har ju aldrig redigt tagit på mig, de visste jag ju, men jag visste inte att det skulle göra ont nåt så förbannat.

Undra om jag ens kommer få 5 minuters sömn inatt. 3h kvar till nytt morfin, LÄNGTAR.


Egentligen får man inte vara själv de första 24 timmarna men jag hade iallafall sällskap av finaste Nanni tills nyss, som suttit och väntat hela dagen på sjukhuset. ♥️

Tur man kan bjuda på sig själv, fyfan vad ful jag är 😂

Sabbatsberg sjukhus - näsoperation - sjukhus - täppt i näsan