VARFÖR JAG VARIT BORTA

HEJ! Long time no see.

Jag har haft det redigt jävla skit de senaste veckorna på grund av mina boenden och det har tagit på min energi nåt så förrrrjevligt. Först hamnade jag ju på ett airbnb utan kyl frys blabla ingenting fanns där. Så då började jag leta egen lägenhet/rum som inte var genom jobbet. Hittade en 5-rums lägenhet i Baixa Chiado, som var de närmsta Bairro Alto (där jag ville bo) jag kunde komma. Jag bokade den från 1 februari till sista augusti och bad om att få flytta in 2 veckor tidigare, hyresvärden var så hög så han inte kunde prata. Jag ringde dagen efter och frågade igen och det fick jag. Och det ångrar jag än idag.

Det är typ det vidrigaste boendet jag varit med om. Det bodde 20(!!!) pers där veckan jag flyttade in, hyresvärden bodde där och är en junkie, det var möss i rummen, det var två våningar och hur många rum som helst, han smög upp bakom mig när jag solade på balkongen. Ja listan kan göras lång.. Så jag klagade till de företaget jag hyrde igenom som heter Uniplaces (fyi sämsta jävla företaget, borde läggas ner) och avbokade bokningen för att få tillbaka alla mina pengar, 1,5 månads hyra och deposition. Jag hade betalat 11 000kr. Elva jävla tusen spänn. Och det var ett jävla krabb som tog över 2 veckor att ens få någorlunda kontakt med dom.

Igår skrev jag till hyresvärden att jag måste ha min deposition för jag ska flytta ut den 1 februari, då blev han arg och bad mig komma hem från jobbet blabla och idag knackade han på dörren halv 10 och kastade ut mig UTAN hela depositionen som jag började tjabba om men inte vågade vara kvar. Jag var seriöst rädd att han skulle hugga mig. 

Så ja, livet har väl inte varit det lättaste hittills. Men idag flyttade jag äntligen till BAIRRO ALTO och bor precis vid view pointen över floden. Alla är nyinflyttade i lägenheten och de börjar äntligen kännas bra med boendet! 😍 Plus att jag bor med en irländare. Hallå kan ej bli bättre! Förutom att hyran är halva min lön. :)))

(null)

Aiia Bohlin - Boende Lissabon - Lissabon - Portugal - Uniplaces - aiiavonteese - bairro Alto - jobba utomlands