FÖRSTA DAGEN OCH MITT KORT SPÄRRAS

Ja. Idag råkade jag spärra mitt kort i en jävla atm automat. De stog att man skulle skriva in "person nummer" med sex siffror och jaa det gjorde jag tre gånger. Sen gick det inte mer och banken sa att mitt kort är så jävla kört och de kan ej skicka ett nytt till Portugal. Man skulle helt enkelt skrivit sin fyrsiffriga kod och klickat på Klar utan att fylla i de två sista stjärnorna. JAHA.

Där stog jag utan en enda euro på mig och två fulla matkassar jag inte kunde betala. Jag åt eller drack alltså inte på 24 timmar. Kunde jag tagit ut pengar innan jag åkte? Ja, men jag är lite trög och lika så min portugisiska.

Som tur är har jag träffat fotbolls-Johan från Hudiksvall, som satt på samma plan som mig, så han kunde ta ut pengar till mig och jag swishade honom. TACK!

(null)
Detta huset är utanför mig och jag får fan kalla kårar varje gång jag går förbi. Har hänt ca två gånger.

(null)
Här sprang jag och fotbolls-Johan runt ett tag idag, i ett trevåningshus köpcenter med äckligt mycket fult julpynt. 


Jul - Lissabon - Portugal - Svensk i Lissabon - Swedbank