ATT MAN INTE ENS FÅR ÄTA MIDDAG I DET HÄR LANDET

I lördags var jag, Oliver och Mattias på Colombo, som är ett gigantiskt jävla köpcenter där man bara hittar ut om man hittar den stora julgranen. Efter det gick vi till Market och mötte Jennifer och Raissa, drack lite öl och sen tog vi tuben hem. 

På kvällen gick vi in till danskarna (Oliver, Maria och Mattias) för att dricka och äta middag. Mitt i allt kommer tanten som håller i airbnbt vi bor på och börjar skrika på portugisiska. Ingen fattade ju knappt nåt men det var nåt med att vi var för högljudda och skulle bli utkickade. NÄR VI SATT OCH ÅT EN MIDDAG?! Alltså, vi pratade med normal ton och spelade minimal musik. Men de som bor jämte som hade fest på balkongen fick inget klagomål.

Iallafall, nästa gång sa hon att hon kommer ringa polisen och då måste man böta €2000 på plats. YAY! Tur de inte var i min lgh 😂

Efter midnatt drog vi till Pink Street och drack mer öl, drinkar, dansade och sen vid klockan 4-5 drog vi hem. Jag blev utelåst på min egna balkong när jag skulle ta en cigg vid typ 6 snåret, då kom någon och låste balkongen. Jag fick alltså klättra över till danskarnas balkong så de kunde släppa in mig, så jag kunde plinga på dörren hos mig för att komma in. Upptäckte sen när jag klädde av mig att nyckeln till dörren låg i bakfickan. 😂


Lagom mätta efter middagen. Då får man vila på de platser där man får plats 😏

(null)

(null)

Market

Jag, Raissa och Oliver

Jobba utomlands - Lissabon - Portugal