VARFÖR SKA JAG HELLRE VILJA DÖ ÄN ATT LEVA?

Varför är livet såhär? Ja, det finns en jävla massa som har det på tok mycket värre än jag har. Men det är jag som får leva med det jag lever med. Det är jag som har min kropp. Det är jag som får leva med alla dessa jävla fysiska, psykiska och neurologiska sjukdomar. Det är jag som får gå runt att bära denna smärtan dygnet runt. Det är jag som måste överleva för att leva varje dag. Det är för mig inte ett liv värt att ha.
 
Och nu tänker väl vissa som känner mig "men du är ju en underbar människa", och ja det kanske jag är för vissa. När jag ler, är glad och social. Men skulle jag fortfarande vara så jävla underbar om ni hade sett vad som pågår i min hjärna? Vad som finns innuti? Hur mitt hjärta ligger och skrapar emot nere på botten av min mage som en död fisk i havet. Då är jag inte en underbar människa längre, då är jag en trasig människa som inte går att laga.
 
 
Aiia bohlin - Aiiavonteese - Depression - adhd - att leva med ångest - autismspektrumtillstånd - borderline - Ångest