TRE ÅR SEDAN JAG BLEV TVÅNGSINLAGD PÅ PSYKET

Nu har det snart gått tre år sedan jag blev tvångsinlagd på psyket för ytterliggare ett självmordsförsök. Jag kan fortfarande känna smärtan i varenda kroppsdel som jag kände de månaderna innan de hände.
 
Att leva med konstant ångest, pulsen som går så fort att det känns som ett maraton och två händer runt halsen är ingenting en annan människa kan föreställa sig om den inte varit där. Det känns som att bli dumpad av sitt livs kärlek, förlora sin närmaste eller att få en stroke. Om och om igen. Hur lever man med det? Det är som att jag föddes för att bära all andras smärta på en och samma gång. Varje dag.
 
"Du får gå igenom det här för du är stark nog för att bära det" är något jag får höra ganska ofta. Men det är jag inte, inte längre. Jag har inte bett om att få känna det här, jag har aldrig velat känna såhär. Jag vill inte leva som en levande död längre. Jag vill bara få känna lycka och livslust.
 
De känslorna jag kände för tre år sedan är tillbaka. Och det sista jag vill är psyket. Jag vill bara att allting ska ta slut. Jag vill inte vara kvar i det här livet.
 
Jag kan fortfarande känna den där känslan av hur alla piller jag svalde med den där vidriga spriten kryper igenom hela kroppen för att förstöra allting i dens väg. Precis som att jag får gåshud innuti, varenda cell och nerv reser sig, hur allt blod aldrig slutade droppa på golvet.
 
 
 
 
Depression - Panikångest - adhd - att leva med ångest - autismspektrumtillstånd - borderline - panikattack - Ångest
2
Anonym

Lider med dig och har liknande problematik och legat inlagd på psyk. Det är en hemsk känsla😪 Det syns inte utanpå. Kommentarerna man ofta på är- men du har ju allt, utseende,pengar mm. Men det spelar ingen som helst roll när själen värker och man bara vill försvinna. Kämpa på och tänk snälla tankar om dig själv ❤❤

Svar: Usch, hemskt att höra! Ja eller hur, som att det är allt.. tack så mycket och detsamma! ❤
Aiia Bohlin

Nanni

❤️❤️❤️❤️❤️❤️