SKINROLLER/DERMAROLLER/MICRONEEDLE

Ikväll började jag äntligen med att nåla mitt ansikte! Beställde hem en dermaroller (inte från nån skitsida som alla gör reklam för) och en så ren aloe vera som möjligt jag hittade (inte nån skit från apoteket).
 
Jag skulle packa upp dermarollern ur den förpackning jag fått den i, typ en tub av något slag. Det var svårare än jag tänkt, den var typ inbrottssäker. Jag fick seriöst klippa upp skiten med sax... Face With Tears of Joy on Samsung Galaxy Note 7 (revised)
 
Nåväl, efter 5 minuter hade jag fått ur rollern och då tog jag bakteriedödande spray på dermarollern, tog samma spray på en bomullstuss i ansiktet lite försiktigt och sen rollade jag pannan, tinningarna, kinderna, hakan och sist näsan. Jag rollade rakt över, snett över och uppåt 4 gånger åt varje håll.
 
Mina nålar är 1.5mm långa och jag måste säga att jag blev skapligt chockad när jag såg hur långa de var, men inte blev jag rädd ändå! Pang på ba. Det gjorde inte ont utan de sticktes lite skönt och blev lite hettande, näsan började blöda litegrann men de är ju så tunn hud där.
 
Efteråt sprayade jag rent rollern med bakteriesprayet och sen smörjde jag in mig med aloe vera. DET sved litegrann, nu efteråt är man lite öm och röd men det är easy peasy för cool kids.
 
Vill man vara fin får man lida pin så att säga Winking Face on Apple iOS 10.0
 
Före och efterbilder kommer om ett tag :)
 
 
 
acne - acneärr - dermaroller - kemisk peeling - microneedle - microneedling - nålar - peeling - rynkor - rynkor i pannan - skinroller