HEMMAGJORD TORTILLABRÖD TILL TACOS

Alltså någonting jag saknar på lchf är tacobröd.. Så jag googlade upp ett recept och bakade helt enkelt egna. De blev sjukt goda, jag gjorde mina små för jag har tyvärr en jävligt liten ugn, vilket resulterade i att de tog ett tag. MEN det var det värt när jag väl fick äta!
 
 
 
Ingredienser
4 ägg
1 dl creme fraiche (jag tog grekisk yoghurt)
0,75 dl mandelmjöl
0,5 dl fiberhusk
 
Gör så här
Sätt ugnen på 150 grader
1. Vispa äggen poröst
2. Tillsätt creme fraiche, mandelmjöl och fiberhusk och vispa ihop.
3. Låt svälla i ca 10 minuter
4. Dela degen till bullar, hur många du vill ha, jag gjorde 8 st. Lägg sen degen på ett oljat bakplåtspapper. Lägg ett oljat bakplåtspapper över och kavla ut degen. Grädda i ca 10-15 minuter beroende på hur stora och tjocka du gör.
 
här hittade jag receptet
Ibs - Lchf - Lchf tips - att leva med ibs - hemmagjorda tortillabröd - lchf för ibs - lchf ibs - lchf middag - lchf middagstips - lchf tacos - lchfbröd - lchftortilla - mat tips - mat tips lchf - tacos - tortilla